S AM U R A J O W I E UNI65

Samurajowie z uniwersum 65

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Ważne , każdy powinien się z tym zapoznać http://board.ogame.onet.pl/thread.php?threadid=351582#02_1

#1 2009-05-23 17:58:28

Lipton

Moderator

3035352
Call me!
Skąd: Świdnica/Wroclaw
Zarejestrowany: 2009-04-21
Posty: 52
Punktów :   

Komunikacja zbiorowa a siła i efektywnośc sojuszu.

Witam wszystkich czytelników serdecznie!  Tematem dzisiejszej refleksji będą sposoby komunikacji wewnątrz sojuszniczej, zalety i wady różnych rozwiązań i próba określenia najbardziej efektywnej techniki.

Od początku dziejów gry Ogame jasne było, iż poprawna komunikacja między sojusznikami tworzący sojusz, jest niezbędna pod każdym względem. Sojusz winien być bowiem zwartą formacją, żądnych krwi androidów masakrujących wszystkich napotkanych na swej drodze innych graczy!! xD Oczywiście napisałem to na wyrost, ale wszyto sprowadza się do operatywności członków sojuszu, elastyczności, i prędkości z jaką da się reagować na wypadki losowe.

Nie jestem w stanie stwierdzić, jaki system komunikacji upowszechnił się pierwszy. Oczywisty wydaje się fakt, iż MSG w grze był dostępny od początku. Jednak nie na zagadnieniach ściśle historycznych nie mam zamiaru się skupiać.

Jakie są więc mamy narzędzia do wykorzystania?

Wiadomość zbiorowa do sojuszu:

1. Dostępność - z opcji tej skorzystać może każdy kto gra w ogame, ale opcję tę można wyłączyć, nie przyznać - zależy od władz.
2. Typ- Masowa
3. Szacowany czas komunikacji - względny, zasadniczo ten typ działa jak e mail
4. Zalety:
a) Odbiór informacji przez wszystkich członków sojuszu
5. Wady:
a) brak natychmiastowej reakcji, wszystko zależy od tego jak ktoś szybko odświeża ogame.
b) możliwość przeoczenia wiadomości, jeśli ktoś nie posiada płatnego komandora.
c) uciążliwe efekty typowe dla spamu, utrudniając np skanowanie*
d) przeoczenie może nastąpić jeśli ktoś otrzymuje np ponad 30 wiadomości z różnych przyczyn (akcje szpiegowskie, raporty, itp.)*
*brak komandora
6. Uwagi końcowe - nisko efektywny sposób wymiany wiadomości i informacji, nawet uciążliwy.
7. Możliwości zastosowania - osobiście uważam że niewielkie w samej grze. Przydatne jeśli chodzi o informowanie przez zarząd np o ważnych zmianach, wklejania odnośników do forum w ważnych sprawach sojuszu, sond forumowych itp. Nie da się praktycznie zastosować, przy atakach złożonych. Pewne ograniczone zastosowanie widzę w grze, jeśli np. ktoś zauważy PZ, ale wtedy raczej powinno się zobaczyć kto jest dostępny, przez statusy on/off line w grze, bądź przez bardziej złożone systemy wymiany informacji. Stanowi jednak rezerwę ostatniej szansy, w wypadku gdy ktoś nie może skorzystać z innych.

Wiadomość indywidualna "msg", poprzez ogame.

1. Dostępność - patrz "Wiadomość zbiorowa do sojuszu, pkt 1.
2. Typ- Indywidualna, w odpowiednim zastosowaniu staje się masowa (jest to jednak pracochłonne i troszkę bez sensu, nie oszukujmy się)
3. Szacowany czas komunikacji - zasadniczo podobnie jak z wiadomości zbiorową, jednak dzięki obserwacji statusów on/off line dużo szybsza.
4. Zalety:
a) brak spamu i informacji nie potrzebnych dla całego sojuszu
b) szybsza konkretniejsza forma załatwiania spraw z indywidualnym graczem.
5. Wady: patrz "Wiadomość zbiorowa do sojuszu" pkt 5, pod punkt a,b,d.
6. Uwagi końcowe - mniej uciążliwa i teoretyczna szybsza forma wymiany informacji. Porównywalna z technicznego punktu widzenia do rozmów poprzez e mail.
7. Możliwości zastosowania: widzę to również jako ostateczną i rezerwową formę przekazu i komunikacji. Koordynowanie ataków jest teoretycznie możliwe, jednak bardzo mało efektywne.

GG i inne (komunikatory tego typu, np tlen itd.)

1. Dostępność - Duża. Zdarzają się jednak ludzie nie używający tego typu komunikatorów, bądź nie mogących używać tego typu komunikatorów w pracy. 
2. Typ - Indywidualno - zbiorowa
3. Szacowany czas komunikacji - bardzo duży. Praktycznie natychmiastowy jeśli gracz ma inny status niż niedostępny. Do tego dźwięk gg, oraz wizualne efekty pozwalają natychmiastowo zwrócić uwagę na informację. A osoba niedostępna w tym czasie nie może nie przeoczyć wiadomości.
4. Zalety:
a) duża szybkość i zadowalająca złożoność przekazywanych informacji.
b) gg jest mimo wszystko naturalnym komunikatorem dla większości użytkowników internetu. łatwość w obsłudze.
c) możliwość rozmowy grupowej - tryb konferencyjny.
5. Wady:
a) zdąża się że gg pada na nieokreślony czas.
b) mogą wystąpić utrudnienia przy korzystaniu w pracy, ale nie w domu!!!
6. Uwagi końcowe - moim zdaniem podstawowa forma przekazywania informacji indywidualnej w grze ogame.
7. Możliwości zastosowania: koordynowanie ataków, wszelakie informacje, prośby o PZ, załatwianie spraw indywidualnych z zarządem.

Czat
1. Dostępność - Bardzo duża - Można nie mieć komunikatora na kompie, lecz otworzenie nowej zakładki z czatem , jest jak przeskok z planety na planetę w grze. Wszelkie tłumaczenia braku aktywności w tej formie wydają się śmieszne. Jedynie blokady w robocie usprawiedliwiają.
2. Typ - Masowo - indywidualna
3. Szacowany czas komunikacji - średni.
4. Zalety:
a) Komunikacja zbiorowa w pełnej gębie!
b) Najszybsze poznawanie przez członków sojuszu siebie nawzajem
c) Możliwość omawiania palących kwestii na bieżąco
d) wzmacnianie poczucia jedności sojuszu
e) możliwość rozmowy indywidualnej
5 Wady:
a) obciążana przeglądarka czasem się zawiesza
b) przynajmniej w naszej wersji czatu, brak zaznaczenia godziny wiadomość - w gruncie rzeczy bardzo istotne.
c) może dojść do chaosu komunikacyjnego - w praktyce baaaardzo rzadko się to zdarza.
6. Uwagi końcowe - ze względu na prostotę i zalety, to powinno być podstawowe narzędzie budujące jedność sojuszu, jeśli nie ma IRCa.
7. Możliwości zastosowania - w połączeniu z wszystkimi wcześniejszymi, praktycznie nieograniczone, jednak przy masowym uczestniczeniu wszystkich sojuszników.

IRC
1. Dostępność - Problematyczna? Sam program jest łatwo ściągnąć, skonfigurowanie go jednak bez urazy czasami przerasta użytkowników. ( z mojego doświadczenia - często, dlaczego? C... wi )
2. Typ - masowa i indywidualna
3. Szacowany czas komunikacji - bardzo dobry, pod warunkiem, że komp i program chodzą 24 na 24
4. Zalety
a) wszystkie zalety czata
b) godziny informacji
c) dużo naprawdę pomocnych opcji
d) możliwość założenia kanału na hasło
e) można nawet grac na ircu
f) każde uni ma swój kanał na ircu. także dochodzi komunikacja zbiorowa po ogame, ze wszystkimi konsekwencjami
5. Wady -
a) eeeeeeeee
b) trudności z konfiguracją ??????
c) potrzeba jednak własnego kompa, rzadko da się używać z roboty (znam jednak takich)
6.Bardzo łatwa możliwość przechwycenia informacji i danych z naszego komputera
7. Możliwości zastosowania - to samo co czat, jednak w dużo lepszej jakości i przy większych możliwościach, IRC powinien być podstawą komunikacji zbiorowej.

Forum

1. Dostępność - alles, kto nie ma forum , nie może być w sojuszu.
2. Typ masowa, elementy indywidualnej.
3. Szacowany czas komunikacji, względny, ale każdy powinien raz dziennie zaglądać, wiec możemy przejąc granicę do 24 h.
4. Zalety:
a) twardy dysk sojuszu. Praktyczna niezniszczalność  informacji które tu są.
b) Możliwość pozyskania witalnych informacji, bez potrzeby kontaktowania się z graczami indywidualnie, np. nocą jak nikogo nie ma ;]
c) jedna z największych możliwości wyrażenia myśli w sposób złożony.
5. Wady:
a) długi czas przekazywania informacji.
b) brak komunikacji indywidualnej
6. Uwagi końcowe - biblioteka sojuszu. skarbnica wiedzy ;p
7. Przydatność - podstawa funkcjonowania sojuszu i basta.

Komórka

1. Dostępność - praktycznie na dzień dzisiejszy każdego kogo stać na neta i kompa, musi mieć komórkę (tak logicznie wychodzi nie)
2. Typ- Indywidualna
3. Szacowany czas komunikacji - Natychmiastowy, praktycznie ostateczny poziom wymiany szybkiej informacji.
4. Zalety:
a) jedyny środek który morze nas uratować o  3 w nocy, brutalnie powiem budząc innego członka sojuszu. Mnie samego, parę razy budzono, gdy zaczynałem grę, bym flotę podnosił z planety
b) każdy kto ma wyraźnie sam niech sobie dopowie
5. Wady:
a) kasa
b) kasa
c) obdarcie z prywatności xD powaga, dla niektórych to istotne ;]
6. Uwagi końcowe - komórka to deska ostatniej szansy
7. Możliwości wykorzystania - raczej tylko jako deska ratunkowa, ale jak się sojusznicy zgrają, to nie tylko U nas na uni 1 dochodziło dzięki IRC - > komórka -> zloty w realu

Innych nie będę opisywał, np Skype, bo bez przesady ;p



Ilu sojuszników tak na prawdę znasz,ufasz  i jesteś gotowy wysłać acs w minute(przy założeniu ze flota stoi na planecie i czeka). Do ilu masz telefon w razie awarii internetu? Skoro jesteś w sojuszu to nie jako karton! Zaktywizuj się już dziś!!!!!!!1

Ostatnio edytowany przez Lipton (2009-05-23 18:27:37)

Offline

 

#2 2009-05-24 07:11:14

STiL85

Moderator

1694417
Zarejestrowany: 2009-04-28
Posty: 31
Punktów :   

Re: Komunikacja zbiorowa a siła i efektywnośc sojuszu.

i wzwiazku z tym czego oczekujesz lipton ?


Teraz jestem,...a teraz nie :P

Offline

 

#3 2009-05-24 08:35:42

tanczaca

Administrator

Zarejestrowany: 2009-04-17
Posty: 233
Punktów :   
WWW

Re: Komunikacja zbiorowa a siła i efektywnośc sojuszu.

Nie tylko Lipton ,ale ja tez podpisuje sie pod tym co Lipton napisal. Miedzy kilkoma osobami jest dobry kontakt w sojuszu.
Niektorzy nawet nie racza podac podstawowych informacji o planetach, nie mowiac o rozmowie na zwyklym gg - podac tam informacje o pz, lecacej flocie albo brakujacych surowcach.
Jak chcemy dobrze sie bawic w tej grze i zeby sytuacja jak Darta nie powtorzyla sie potrzebna jest dobra komunikacja.
Co oczekujemy?
Nie mozemy nic, bo kazdy jest jednostka i zrobi jak bedzie chciec ,ale mozna umowic sie na np. na to co bylo na poczatku, uruchamiamy chat razem z ogame.
Niekoniecznie pisac na nim , nie kazdy lubi, ale gdyby zaszla potrzeba z gry napisac na okienku dokladnie cos.
Ja mam telefon do dwoch graczy z gry . Rozmawiam czesto z 3 , 4 miedzy innymi z Toba Stil. Post ma jednak obudzic tych, ktorzy schowali sie i tluka sobie punkciki w sojuszu. Jak przyjdzie  im zlom bedzie placz bo nikt z sojuszu nie pomogl albo cos innego.

Offline

 
Samurajowie uni65 data zalozenia 17 kwietnia 2009

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plnoclegi Wałcz Tampony czy podpaski przewóz osób Piła